20.5.09

Elmali Tart


PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 43.HAFTA evsahibesi,Sevgili Melek,
Arkadasima daweti icin cok tesekkür ediyorum...Elmali Tart´imi Melek´e gönderiyorum we kolay gelsin diyorum...

Ve geciyorumm tarifime;
-250 gr margarin-1 su bardağı toz şeker-2 yumurta-4-4,5 su bardağı un-1 paket kabartma tozu
İç Malzemesi:
-5 adet elma-3 yemek kaşığı toz şeker-1 tatlı kaşığı tarçın-1 su bardağı ceviz

Öncelikle iç malzemesi hazırlanır. Bunun için elmalar rendelenir ve toz şekerle birlikte elmalar suyunu çekinceye kadar pişirilir.
Ocaktan aldıktan sonra da tarçın, ceviz eklenir ve bir köşede soğumaya bırakılır.Hamur malzemeleri yoğrulup iki parçaya ayrılır. Bu arada 25-30 cm çapındaki bir tepsi margarinle yağlanır ve buzdolabına konarak birkaç dakika bekletildikten sonra unlanır ve hazırlanmış olan hamurun yarısı, parmak uçlarının yardımıyla bu tepsiye yerleştirilir. Hazırlanan iç malzemesi üzerine yayılır ve sonra da hamurun kalan diğer yarısı üstüne rendelenir.
Önceden ısıtılımış 170 derece sıcaklıktaki fırında cok kizarmayacak sekilde pisirilir...buyrunn afiyet olsun...

4 Kommentare:

Suppruss Çeyiz hat gesagt…

Benim canim şimdi bundan istedi, ne olcak şimdi,işin yokmuydu başka tart yapacagina orgu orseydin keske:)))))Opuldunuz boncugummmmm iyi geceler!!!!

Unknown hat gesagt…

ellerine saglik canoomm, bi dilimini aldim, canolari canosu güzel pambihimin güzeller güzeli annesine kocaman öpücüklerr..

dantelistan hat gesagt…

merhaba arkadaşım nefis görünüyor çok severim bana tatlı olsun yeterki ellerine sağlık

papatyaninguncesi hat gesagt…

çok güzel görünüyor lezzetide harikadır eminim ellerinize sağlık